Jakie czynniki on site wpływają na pozycjonowanie mojej strony?

WebFalcon Blog > E-commerce > Jakie czynniki on site wpływają na pozycjonowanie mojej strony?
b

Jakiś czas temu pisałem o czynnikach off site tutaj. Dlatego dzisiaj przedstawię kilka czynników on site, które są bardzo ważne dla pozycji naszej strony w Internecie.

 

b

 

Responsywność (mobile first)

Responsywność jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie. Strona powinna być responsywna pod każdym względem tym bardziej na urządzenia mobilne, ponieważ w tych czasach większość stron jest przeglądana i otwierana właśnie tam dlatego jest to bardzo ważne aby po pierwsze myśleć właśnie o użytkownikach mobilnych. Przeglądanie strony powinno być przyjemne, proste i intuicyjne, trzymajmy się tego zawsze!

User Experience (UX)

User Experience jest również jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania ponieważ to od niego zależy jak długo będą przebywać tu internauci i czy nie będzie ich odrzucał wygląd strony. Projektowanie według user experience powinno zawierać w sobie elementy psychologii, ergonomii, sztuki, użyteczności, oraz technologii. Dzięki temu możemy przyciągać uwagę odbiorców, którzy będą wracać na stronę i zostawać przy niej coraz dłużej co wpływa bardzo pozytywnie na pozycje.

Słowa kluczowe na stronie

Słowa kluczowe mają jedną zasadniczą funkcję – dobrze dobrane sprawią, że na naszą stronę internetową trafią potencjalni klienci. Dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym (po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytania), strona pojawi się w indexie stron w wyszukiwarce. Umieszczając słowa kluczowe w treści, trzeba pamiętać, aby nie doprowadzić do keywords stuffing – czyli przesycenia treści słowami kluczowymi. Keywords powinny być naturalnie umieszczone w treści, tak aby były czytelne dla robotów wyszukiwarek, ale co najważniejsze, aby klient/czytelnik otrzymał spójną i wartościową dla siebie treść.

Hierarchia nagłówków H1-H6

Hierarchia nagłówków daje znać robotom wyszukiwarek, które ze słów są najważniejsze, a także wyznacza kierunek skanowania strony przez roboty. Dzięki zastosowaniu hierarchii nagłówków roboty się nie gubią. Co to oznacza w praktyce? Gdyby przyjąć za przykład treść, w której występują same nagłówki h3 – w tej sytuacji roboty nie wiedzą, jaka treść jest najważniejsza. Wszystkie informacje są dla nich na tym samym poziomie i tak naprawdę mogą uznać treść za nieważną i niepotrzebną. Przy czym trzeba pamiętać, że znacznikiem H1 oznaczamy zawsze – tytuł strony, H2 nagłówek pierwszy (powinien zawierać pożądane słowo kluczowe). Umieszczając słowa kluczowe w opisach i tagach, należy pamiętać, że muszą być one powiązane z treścią strony do jakiej kierują użytkownika. W przeciwnym razie osoba nie znajdzie tego, czego szukała i szybko opuści witrynę, co będzie skutkowała wysokim współczynnikiem odrzuceń.

Jakość treści na stronie

Teksty na stronie powinny być ze sobą spójne, ciekawe oraz dobrze przemyślane aby czytelnik pozostał na stronie jak najdłużej. Teksty powinny uwzględniać oczywiście zasady SEO. Publikowane teksty powinny być atrakcyjne dla czytelnika. Lepiej, aby na stronie było mniej dobrej jakości tekstów niż hurtowych ilości zapychaczy. Czyli lepiej skupić się na jakości niż na ilości.

Szybkość ładowania strony

Jeżeli nasza strona ładuje się za wolno możemy stracić wielu potencjalnych odwiedzających nie wspominając już o tym, że dla SEO nie jest to zbyt atrakcyjne. Doświadczenie pokazuje, że szybciej ładujące się strony mają wyższe miejsce w Google ale też szybciej się konwertują. Szybkość ładowania możemy sprawdzić, np. na stronie Google PageSpeed.