Co to jest CTA? Jak je dobrze wykorzystać?

WebFalcon Blog > E-commerce > Co to jest CTA? Jak je dobrze wykorzystać?

Co to jest CTA?

CTA (eng. Call To Action)- na polski możemy przetłumaczyć to na „wezwanie do działania”, po kliknięciu w taki link przenosimy się do miejsca docelowego, np. strony głównej lub karty danego produktu.

 

 

Jakie formy przybiera CTA?

Podkreślony tekst jest tutaj bardzo powszechnie stosowaną propozycją ale możliwości jest wiele. CTA można przybrać formę graficznego przycisku lub ikony, która jednoznacznie zasugeruje nam gdzie znajdziemy się po kliknięciu przy czym przyciągnie uwagę naszych odbiorców lub potencjalnych klientów, o których tak zabiegamy.

Skuteczne CTA, jak je tworzyć?

  • Twoje CTA powinno znajdować się w obszarze, który jest widoczny na samym początku czyli obszar do którego nie musimy scrollować ani dodatkowo klikać. Odbiorcy poświęcają temu miejscu prawie 80% swojej uwagi.
  • Aby polepszyć efekt umieść dwa CTA na początku i na końcu tekstu w formie przypomnienia dla odbiorcy.
  • Zwiększ rozmiar swojego CTA, podkreśl go, użyj bardziej kontrastowych kolorów w stosunku do tła użyj graficznego buttona z odpowiednią treścią i wyraźnie zarysowanymi granicami.
  • Używaj napisów w pierwszej osobie liczby pojedynczej w swoich CTA czyli, np. zamiast „Wejdź” to „Wchodzę” dzięki takiemu zabiegowi możemy zyskać nawet do 90% większej klikalności.
  • CTA musi informować odbiorcę, gdzie znajdzie się zaraz po kliknięciu w link. Czyli stawiamy na czytelny i prosty przekaz.
  • Pamiętaj również o dostosowaniu wielkości tekstów, buttonów i wszystkich CTA do różnej wielkości ekranów oraz urządzeń.